onsdag 11 mars 2009

Preventivmedel efter graviditeten..

Finns ju så många olika slags preventivmedel.. Men har kommit fram till kopparspiral nu. Har tittar runt och läst om en massa och var till gyn igår och fråga lite. Då det tog oss 2 år innan vi vart gravida med vår älskade Madicken och då försökte vi aktivt med ägglossningstest os.v så vill jag helst inte ha något med hormoner i =/ Så koppar spiralen har inget sånt och direkt man tar ut den kan man bli gravid. Det som är en nackdel var att man kunde få mycket mer rikligare blödningar vid mensen.. så får hoppas man slipper de. Plus att den är gratis!! Hormon spiralen kostar närmare 1.000kr sa hon på gyn.

3 kommentarer:

Anonym sa...

va bra:-) vi hoppar sånt eftersom det inte dröjer länge till bebis nummer 2:-) när ska vi ses igen? snart!! kram

Anonym sa...

Nu vet jag inte om hon är kvar på Brickegården, men Helen satt in spiral på mig, den kom ut efter en vecka. Satte in en ny och hon som gjorde det hette Inga, det gick mycket fortare och smidigare, och den sitter kvar! ;)

Anonym sa...

Jag hade kopparspiral 1 år emellan Filippa och Ebba, 4 veckor efter jag tagit ut den så hade vi fått ett fint plus=) Jag har aldrig haft ont av den eller nå rikligare blödningar, satte in en nu igen direkt efter Ebba med och känner den inte =) Jag rekommenderar den verkligen!