måndag 9 mars 2009

1-0 till Madicken =)

Madicken har ju sovit i våran säng då jag ammat henne så länge och av ren bekvämlighet så har hon legat brevid mej då =) Men nu är det ju slut ammat och ungen blir ju inte mindre direkt och vildare blir hon. Så man sover ju ingen skönhets sömn kan man säga. Och det skulle ju vara mysigt att ha tillbaka sin sambo i sängen då han sover i gästsängen i rummet intill =) haha.. han orkar inte bråttas med oss båda när han jobbar skift. Han behöver sin sömn när han går upp kl 5 på morgon eller jobbar natt stackaren. Så idag var första försöket.. damen var ju inte missnöjd direkt men helvild!!!! Bara skrek rätt ut och klättra runt i sängen och ja helt galen var hon som ni hör på filmklippet och efter jag försökt i 40 min så var mitt psyke slut.. ja jag vet jag gav väl upp för lätt. Och nu sover lilla skitungen så gott i mamma&pappas säng ;)

4 kommentarer:

Ellas Mamma sa...

haha...ja de blir nog svårt att få dom att vänja sig vid sin egen säng, vi har Ella i våran säng också eftersom att ja ammar än..mensom du sa..ingen skönhetssömn direkt! haha

Nena sa...

gumman då, vilken liten skit unge ;) men de e ju bra att ni försöker iaf.. ingen som säger de måste gå på en gång.. tycker de va bra kämpat kram på er..

Anonym sa...

Känner igen det där, Filippa sov i vår säng jämt bara för att jag ammade oxå:-)
Men när hon fyllde 1 år så fick hon en stor säng (fast en junior) så kunde man natta henne där, spjälsängen gav henne panik det gick inte hur vi än försökte. Så det är ett tips om spjälisen inte funkar =)

Anonym sa...

Hej:)
Ta min msn emiiiizen@hotmail.com
Så fixar vi allt där :)
Kram Emma