torsdag 8 oktober 2009

Älskade Unge

Har börjat sjunka in i mej nu att jag är mamma till en helt underbar liten varelse. Man vet att man fått barn och man blir mamma men känns ändå inte verkligt.. Man lever som i en liten bubbla när man precis fått barn, men den där bubblan börjar försvinna mer och mer nu när Madicken blir äldre och blir mer en egen liten personlighet. Ibörjan är dom ju bara ett litet knyte där som ligger och gnyr men man älskar dom redan då så mycket att det gör ont i en och man ger dom sin trygga famn dygnet runt. Nu när Madicken snart är 17 månader gammal så kan hon ju inte säga orden "älskar dej" osv än. Men hon säger dom genom beröring, blickar, pussar och kramar. Är en så otrolig känsla! Börjar gråta bara nu när jag får känslan i kroppen. Imorse drömde jag att en liten hand.. klappade försiktigt min kind, handen var så len tänkte jag och så varm. Sen så hörde jag någon viskade -Mamma. Öppnade mina ögon och såg att det var ingen dröm.


Inga kommentarer: