måndag 22 juni 2009

jaha.. då var det dags igen =/

Vaknar kl 4 på morgon med världens hemskaste halsont.. Känns som jag har rakblad i halsen när jag ska svälja. Känner igen smärtan direkt. Halsfluss!! Jäkla skit också.. bokar tid hos vårdcentralen och får mina misstankar besvarade.. Berätta även att jag har en 1 åring hemma som varit sjuk i närmare 1 vecka nu, så även hon fick komma dit och göra ett halsprov. Och visst hade även våran Madick också streptokockbakterier. Så nu går jag och Madicken på en 10 dagars kur med penicillin. Självklart blev Jocke sjuk idag med, med hosta och feber.. varför ska 1 vara frisk i familjen när ALLA kan vara sjuka ;) Så idag har jag och Jocke legat i våra solstolar under vårat parasoll med feberfrossa och värk medans våran dotter med full energi gjort sandkakor i sandlådan och ränt runt överallt i trädgården. Våran lilla solstråle.. :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

era stackare! ni får krya på er! :) hälsningar lille systrern sanna & Tim

grodan bolls blogg sa...

Träligt att ni är sjuka när det är så fint väder. Madicken verkade nöjd i allafall. Hoppas att ni kryar på er snart.